netwerk voor professionals in de sociale woningbouw
Op weg naar bewonersgericht dienstverlenen
ma 12 jun 2017Talen Vastgoedonderhoud is kennispartner van Renda en levert een bijdrage aan de Dag van de Bewoner op 23 november. Die dag staat Hostmanship centraal: de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. "Het is niet ingewikkeld, toch is een ‘welkom gevoel’ voor iedereen anders. Jouw houding en gedrag beïnvloeden hoe ‘welkom’ de ander zich voelt."
Medewerkers van Talen Vastgoedonderhoud werken in bewoonde staat en zijn iedere dag te gast bij de mensen thuis. Het is daarom belangrijk dat zij aansluiten bij het thuisgevoel van de bewoners. Een vaardigheid die Talen-medewerkers al van zichzelf bezitten, maar die het bedrijf graag ondersteunt vanuit het inspirerende gedachtegoed van Hostmanship. Hoe zij dat doen? Dat zie je in deze video.
Hostmanship
Hostmanship - een samenvoeging van de Engelse termen hospitality en craftmanship - biedt een krachtige filosofie en methodiek voor het ontwikkelen van mensgerichte dienstverlening. De kerngedachte van Hostmanship is jezelf, elkaar en anderen welkom heten. Dat kunnen collega’s en partners zijn, maar ook bewoners en opdrachtgevers. Zo ontstaat inzicht in hoe de ander behandeld wil worden en ontstaat een cultuur waarin de mens echt centraal komt te staan.
Video's
-
22 juni 2018 Betrokken bewoner Gina
-
30 april 2018 Renda on tour - 2nd skin Vlaardingen
-
8 november 2017 Wordt Gonny de gelukkigste bewoner?
Copyright 2019 Aeneas Media
Reacties