Je laat persoonlijke gegevens bij ons achter, want dat moet nu eenmaal als je iets wilt bestellen. We willen natuurlijk niet dat anderen er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. We willen zelfs niet dat anderen kunnen zien wat jij besteld hebt. Daarom slaan we je gegevens op in een beveiligde database. Wie niks met je gegevens te maken heeft, kan er niet bij.
Wil je weten welke gegevens wij van je vragen een waarom we dat doen? Dan moet je dit privacy statement van ons lezen. Heb je erna nog vragen, laat het ons dan weten via de mail of 073-2051010.
Aeneas Media verzamelt persoonsgegevens van de gebruikers van de websites van Aeneas, Renda, Ruimte & Wonen, Cement, Betoniek, Toets, en Energie+. Deze bewaren we conform het bepaalde in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Wat willen we van je weten?
Allereerst willen we graag je naam weten. We spreken je graag aan met je naam. Als we je tegenkomen op kantoor, als je binnen komt wandelen op een evenement, aan de telefoon, in een persoonlijke mail… al het contact maken we zo persoonlijk mogelijk.
Je adres en je woonplaats. Je bestelt iets bij ons, dus willen we ook graag weten waar we deze naartoe kunnen sturen. Het adres wordt ook gebruikt op de digitale facturatie.
Als er iets voor ons onduidelijk is, als er iets mis gaat met je bestelling of als er last minute wat wordt gewijzigd bij een evenement, dan willen we je graag kunnen bereiken. Hiervoor vragen we je telefoonnummer.
We willen graag weten bij welk bedrijf je werkt. En in welke branche je actief bent. Wij bedienen en helpen professionals in de bouw, veelal in netwerkfunctie. Hierbij is het belangrijk om te weten voor welk bedrijf een persoon werkt. Bij evenementen mikken we op de juiste mix tussen verschillende partijen uit de keten, hiervoor is het voor ons relevant om te weten uit welke branche een deelnemer afkomstig is.
Vertel ons je geboortedatum, dan kunnen we iets leuks voor je doen op je verjaardag.
Je betaalgegevens hebben we nodig om je order te kunnen verwerken. Wanneer je met iDeal betaald, dan worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling te kunnen koppelen aan jouw bestelling. Ook voor de facturatie worden deze gegevens gebruikt.
Op internet herkennen we je aan je IP-adres. Dit IP-adres wordt bij bedrijfslidmaatschappen gebruikt om te bepalen of een persoon toegang heeft tot bepaalde content.
Veel van onze communicatie gaat via de mail. Daarom vragen we naar je e-mailadres. Je krijgt mails over je bestelling en de factuur. Onze nieuwsbrief ontvang je ook via de mail op het moment dat je daar toestemming voor hebt gegeven. Uitnodigingen en communicatie over evenementen gaan ook via de mail.
Op je eigen account kun je interessegebieden aangeven. Deze gebruiken we om je op onze website relevante content onder de aandacht te brengen.
Waarvoor gebruiken we je gegevens?
Bestelling leveren
We gebruiken je gegevens als vanzelfsprekend om je bestelling bij je thuis te krijgen en je op de hoogte te houden tijdens het bezorgproces. We geven hierbij je gegevens, als dat nodig is, aan bezorgdiensten.
Je account
Binnen je account slaan we gegevens op. Wel zo gemakkelijk, want dan hoef je ze niet steeds opnieuw in te voeren.
Klantenservice
Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens. Hierbij bewaren we eventueel aantekeningen als deze relevant zijn voor een volgend klantcontact.
Emaillijst
Je kunt je aanmelden om op onze emaillijst te komen. De mails die je dan krijgt bestaan uit de nieuwsbrief, uitnodigingen voor evenementen, relevante aanbiedingen en/of ander relevant content gerelateerd nieuws. Handig voor als je niets wilt missen binnen je vakgebied. Afmelden voor de lijst kan heel gemakkelijk onderaan elke mail.
Verbetering
We analyseren het leesgedrag van onze websitebezoekers, waardoor we content kunnen maken die beter bij onze lezer past. Dit doen we door bezoekers te registreren, met daarbij het gedrag binnen dat bezoek. Zo analyseren we het aantal bezochte pagina’s, de gemiddelde tijdsduur op de website en het aantal kliks op een link. Dit doen we door gebruik te maken van de welbekende cookies.
Je gegevens kunnen ook gebruikt worden om contact met je op te nemen, bijvoorbeeld om je te vragen om feedback na een aankoop of evenement. Of om je een nieuwe aanbieding te doen. Of om je op de hoogte te brengen van veranderingen op één van onze websites. Dit contact zal voornamelijk via de mail plaatsvinden. We zullen je niet aan huis bezoeken of zomaar opbellen.
Je persoonsgegevens inzien?
In je persoonlijke profiel op de website kun je inzien welke gegevens we van je hebben. Wil je gegevens wijzigen of verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Laat het ons even weten per mail en we regelen het direct.
Wat doen we niet met je gegevens?
Voor de duidelijk; je gegevens verkopen aan anderen doen we nooit. Simpel als dat.
Hoe zijn mijn persoonsgegevens beveiligd?
We nemen de bescherming van jouw gegevens serieus. Zo worden de servers en apparaten van onze medewerkers uitgerust met de meest actuele beveiligingssoftware. En versturen we gegevens, zoals wachtwoorden, alleen via beveiligde internetverbindingen. Heb je het idee dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn? Dan willen we je vragen contact met ons op te nemen, zodat we dit kunnen checken en eventueel maatregelen kunnen nemen.
Wat zijn cookies en waarom gebruiken wij die?
Elke website gebruikt cookies. Dit zijn kleine, tijdelijke tekstbestanden voor je pc. Dankzij cookies hoef je niet steeds dezelfde informatie in te voeren wanneer je bij ons terugkomt. Daarnaast zorgen zij ervoor dat onze website goed werkt en helpen zij ons inzien op welke manier onze sites worden gebruikt. Kortom, zij helpen jou in het gebruiksgemak en ze helpen ons om de website te verbeteren. Bij je eerste bezoek aan onze websites kan je aangeven of je cookies accepteert. Benieuwd naar de cookies die wij gebruiken?
Functionele cookies. Deze cookies zorgen ervoor dat onze websites goed werken. Ze zijn noodzakelijk om onze service aan te kunnen bieden. Wij kunnen ze gebruiken om ingelogde gebruikers te identificeren. Ze helpen ons ook in de voorkoming van fraude.
Analyserende cookies. Met de analyserende cookies doen we kennis op over de manier waarop onze websites gebruikt worden. Deze informatie gebruiken om onze websites en content steeds een beetje beter te maken. Hierbij maken we gebruik van Google Analytics en Google Tag Manager. Deze gegevens zijn niet terug te herleiden naar specifieke personen, omdat we de IP-adressen anoniem maken.
Cookies van derden. Op onze websites zijn buttons opgenomen op pagina’s te kunnen liken of delen op sociale netwerken als Facebook , Twitter en LinkedIn. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van deze partijen afkomstig zijn. Wanneer je een social media button aanklikt, wordt een social media cookie geplaatst. Meer informatie over de cookies van derden? Lees dan de privacy- en cookieverklaring van de betreffende partijen.
Beheren van cookies
Je kunt je browserinstellingen aanpassen op het moment dat je niet wilt dat websites cookies op je computer kunnen plaatsen. Of als je standaard wilt aangeven dat bepaalde cookies niet geplaatst mogen worden. Ook kun je hier eerder opgeslagen cookies verwijderen. Dit dien je per browser, en per computer, aan te passen.
Nog vragen over het cookiegebruik op onze websites? Stuur even een mail, dan komen we er graag op terug.
Evenementen
Als je deelneemt aan een door ons georganiseerd evenement, dan vragen we je akkoord te gaan met dit privacy statement. De foto's gemaakt op dit evenement gebruiken wij bij het verslag over dat evenement. Deze foto's zijn bijzondere persoonsgegevens, maar hierop is de uitzondering 'vrijheid van meningsuiting' op van toepassing. Toch vragen we je bij het aanmelden bij het event om akkoord te gaan met dit statement. Dat vinden wij wel zo netjes. De foto's zullen alleen gebruikt worden om verslag te doen van het evenement. En niet in de aankondinging naar een volgend evenement. Daarvoor zullen we degene op de foto explicitiet om toestemming vragen.