Log in
inloggen bij Renda
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Events

De Dag van de Bewoner

23 november 2017

Jullie, onze kennispartners, vroegen ons in 2017 nog veel meer aandacht te hebben voor het huurdersperspectief. Dat doen we. Onder andere met de Dag van de Bewoner op 23 november. Een hele dag over jullie klant, de bewoner. Host van de Dag van de Bewoner is Jeroen van Hattum van de Hostmanship Group. Hostmanship is: De kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn.

Break-out sessies

De ideale mix in bewonerscommunicatie

Bij wie ligt of hoort nu eigenlijk de bewonerscommunicatie? Besteed je het uit aan de bouwer of moet de corporatie het toch zelf doen, omdat het hun bewoners betreft. Knaapen en Antares vertellen over hun zoekproces en ervaring met het vinden van die ideale mix bij een grootschalig renovatieproject in Venlo.

De bewoner aan het stuur

Wat krijg je als we onze huurders mede aan het stuur zetten en niet alles ‘met de professionals’ bedenken? Oftewel, Woonbedrijf wil graag klantgestuurd werken. Paul Tholenaars, directeur wonen van Woonbedrijf, licht dit proces toe, inclusief dilemma’s en successen.

#Hoedan?

Hoe organiseer je het proces en communicatie met bewoners voor, tijdens en na een renovatieproject? Hoe krijg je de bewoner mee in de verduurzaming? Caspar de Haan onderhoud en renovatie heeft het graag met jou over het spanningsveld van een maatschappelijke opgave en de individuele woning en haar bewoner. Laten we samen de successen en mislukkingen delen.

Wat zijn de geluksfactoren van bewoners?

Wat vinden bewoners nou geslaagd aan hun huis en waarom? Birgit Dulski is onderzoekster bij Nyenrode en houdt professionals in deze break-outsessie een spiegel voor. Ze deed onder andere onderzoek naar diverse ecowijken die inmiddels 20 jaar oud zijn. Wat heeft gewerkt en wat juist ook, helaas, helemaal niet? 

Op weg naar bewonersgericht dienstverlenen - Hostmanship in de praktijk!

‘Hostmanship is de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn.’

Stichting Philadelphia, ABN AMRO, Gemeente Arnhem: een greep uit de vele verschillende organisaties die het belang van dit welkom heten omarmen. Ook Mitros en Talen Vastgoedonderhoud zijn van start gegaan met Hostmanship. Ontmoet opdrachtgever en bewonersbegeleider op hun weg naar bewonersgerichte dienstverlening. Onder leiding van Ron Groothuis van Hostmanship gaan we met elkaar in gesprek aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden. Ook u - als deelnemer van de workshop - neemt actief deel.

Topics

  • Werken in bewoonde staat vraagt om hostmanship.
  • In de keten dienen we allemaal dezelfde bewoner.
  • Hostmanship in de praktijk - wat levert het de bewoner op?

Wij verwelkomen u graag in deze interactieve workshop waarin we op zoek gaan naar de wauw-momenten in ons contact met bewoners.

Toeleverancier zet stap richting bewoners

Hoe kunnen we als toeleverancier de verbinding maken tussen product en bewoner? Mosa vertelt samen met een opdrachtgever wat innovaties op het gebied van product (halffabrikaten) en service (ict-ondersteuning) hen oplevert voor het proces en wat dit de bewoners oplevert?

Webshop met verduurzamingsproducten

In februari vroeg Woningcorporatie Portaal leveranciers “aantrekkelijke” verduurzamingsproducten te maken voor in hun gloednieuwe webshop. Hoe loopt het nu? Annemieke van Doorn en bewoners uit Utrecht lichten toe.  

De huurder als dwarsligger of ambassadeur voor CO2-neutraal wonen

Hoe betrek je de huurder in de ambitie om te komen tot CO2-neutraal wonen? De huurder verident de hoofdrol. Hoe voorkom je dat de huurder zich ongelukkig voelt en een dwarsligger wordt. Samen met huurders werken wij aan de meest gelukkige huurder. Veilig, gezond en comfortabel woont zonder energielasten, dat is de inzet van Groene Huisvesters en de Woonbond. Rutger Grootwassink van de Woonbond presenteert de Routekaart voor huurders naar CO2-neuraal wonen, die door Renda partner w/e adviseurs is ontwikkeld. Marlou Boerbooms en Groene Huisvesters maken hier een interactieve sessie van.

Winnaar Renda verkiezing: De Gelukkigste Bewoner

Tijdens de dag van de bewoner wordt de winnaar bekend gemaakt van de verkiezing waarin Renda op zoek is naar de Gelukkigste Bewoner. 

kosten en aanmelden

Aanmelden voor de Dag van de Bewoner kan via het aanmeldformulier hieronder of je kunt contact opnemen met Elleke van de Westeringh via e.vandewesteringh@aeneas.nl of 073-2051029. Ook voor vragen kun je altijd contact opnemen. 

Via het aanmeldformulier:
Eerst geef je aan of je wel of geen lid of partner bent van Renda en vervolgens maak je 3 keer een keuze uit één van de break-out sessie. Je vierde keuze is een reserve, zodat wij waar nodig nog wat kunnen schuiven. Per sessie zijn namelijk ongeveer 20 plekken beschikbaar. Meld je dus snel aan, want vol is vol. Je hoort begin november van ons in welke ronde je in welke sessie zit. Let op je kunt je uiterlijk tot 15 november kosteloos afmelden.

details

Datum & tijd

Donderdag 23 november 2017
9.00 -17.00


Onderwerp

De Dag van de Bewoner draait in zijn geheel om de bewoner. Alle workshops die deze dag gegeven worden linken stuk voor stuk aan de bewoner.


Locatie

Krachtstation, Amerikalaan 199, Utrecht


Kosten

€ 295,- collega's /partners: €195,-

In samenwerking met

HomeMates, Mosa, Woonbedrijf, Caspar de Haan, KnaapenGroep
Renda ©2024. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren