Log in
inloggen bij Renda
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home /

De Frisse Badkamer

do 6 mei 2021

In een woonwijk gelegen in Noord-Limburg hebben 3 ketenpartners in opdracht van woningcorporatie Wonen Limburg 240 badkamers gerenoveerd. Het bijzondere aan dit project is de samenwerking én het eindproduct!

Deze badkamers zijn als pilotproject voor Wonen Limburg gerealiseerd met wand-, plafond- en vloerbeplating in plaats van traditioneel tegelwerk et cetera. Met dit systeem werkt Jongen Bouwpartners al enkele jaren onder de naam “Frisse Start”, dit concept is door JONGEN geüpdatet en toegepast op het bovengenoemde project. De kracht van dit concept is dat JONGEN dit uitvoert met een vast duo van eigen mensen die de badkamer van A-Z realiseren, en zo minder afhankelijk zijn van derden. Een primeur voor JONGEN dat Wonen Limburg dit concept op zo’n grote schaal heeft toegepast. Voor beide een kans om op een goedkopere én snellere manier deze verbouwingen uit te voeren. Met name in deze huidige tijd is het steeds lastiger om voldoende vakmensen te vinden voor de realisatie van de kleinere verbouwingen, badkamers, keukens en toiletten.

Timelapse van de badkamerrenovatie.

Eén projectteam

Tevens is dit project een stap verder in de huidige ketensamenwerking. Samen met twee andere ketenpartners voert JONGEN de onderhoudswerkzaamheden uit voor Wonen Limburg in regio Noord-Limburg. Dit project werd door Wonen Limburg weggezet richting de ketenpartners, als aannemers, om eenieder ongeveer 80 badkamers te realiseren. Samen met de twee andere ketenpartners heeft JONGEN zich samengevoegd en besloten om dit als één project te zien en het project sámen te realiseren. Zo is er één projectteam en stuurgroep ontstaan waarin de rollen zijn verdeeld onder de drie aannemers. Om ook naar buiten uit te stralen dat zij als één aannemer te werk gingen in dit project, is er gezamenlijk een logo ontworpen en de monteurs voorzien van dezelfde werkshirts.

Met een zeer tevreden blik kijkt JONGEN terug op dit project. Het tevredenheidsonderzoek welke is uitgevoerd bij de bewoners met betrekking tot de uitgevoerde werkzaamheden, de overlast (vele malen minder dan bij traditioneel), de communicatie alsook hun vernieuwde badkamer, zijn deze bewoners zeer tevreden en scoort dit project gemiddeld een 8,2!

Een unieke vorm en een goed begin voor een nieuwe vorm van ketensamenwerking.

Renda ©2021. All rights reserved.
Dag van de Bewoner

Hoe betrek je bewoners bij jouw opgave? Kom op 25 november
naar de Dag van de Bewoner en
laat je inspireren!

Meer informatie

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren