netwerk voor professionals in de sociale woningbouw

Bewonersparticipatie voor gevorderden

 

Analist in keuze- en besluitvormingsprocessen | Marktonderzoeker | Adviseur marketingstrategie / (her)positionering | Doorbreker van vaste denkpatronen, o.a. door inzet creatieve werkvormen

Wij stellen Niels Götz aan je voor, consumentenpsycholoog en strategisch communicatie- en participatieadviseur. Götz is o.a. partner bij Delen Duurzame Energie.

Niels neemt ons in zijn sessie op 24 november mee tijdens de Dag van de Bewoner. Hij kruipt het liefst in de huid van de doelgroep, om erachter te komen wat hen drijft om op basis hiervan een succesvolle verleidingsstrategie neer te zetten. Het 'in de huid kruipen' van doelgroepen is zijn tweede natuur. Vanuit zijn achtergrond als psycholoog is Niels goed in staat de overwegingen en de 'onzichtbare drijfveren' van doelgroepen te doorgronden. Van hieruit adviseert Niels over de (marketing of communicatie) strategie: welke producten, diensten of beleid past het beste bij welke doelgroep. Hierbij gesteund door de nieuwste inzichten uit de neuro- en marketingpsychologie. Ook helpt Niels opdrachtgevers te 'ontroesten': ze in te doen zien dat men 'vastzit' in denkpatronen en oplossingsrichtingen.


Wat gaan we in de sessie van Niels Götz behandelen?
Bewonersparticipatie voor gevorderden
Samenwerking met bewoners gaat maar ten dele over bewoners. Het gaat eigenlijk vooral over jouzelf. Jouw denkbeelden over participatie en jouw vermogen om je in te leven in een ander bepalen namelijk in grote mate of het proces gaat lukken of niet. Daar gaan we mee aan de slag in dit webinar.

Bewonersparticipatie begint bij jezelf
Aan de hand van een persoonlijk verhaal laat Mariëlle de Groot, projectcoach voor projectmanagers die de wereld beter maken, zien hoe je jezelf flink in de weg kan staan in je eigen project, vooral als het gaat om participatie. Een verhaal voor iedereen die met bewoners werkt en (nog) betere resultaten wil bereiken. En een aanmoediging om vooral te beginnen bij zichzelf.

Zo krijg je je renovatieplan wel verkocht aan bewoners
De wereld van de consumentenpsychologie heeft kennis van hoe je mensen kan laten aanhaken en verbinden aan je project. Voor de bouw is dit een nieuwe tak van sport. Niels geeft ons daarom een mini-college. Het mini-college laat ons zien dat met de kwaliteit van onze renovatieplannen niks mis is. Het gaat wel mis bij de manier waarop we de plannen aan de man brengen bij bewoners. Niels legt uit waarom ‘overtuigen’ niet werkt en geeft je handvaten voor verleidingsstrategieën die wel werken.

Resultaat
Je gaat als deelnemer:

  • Doorzien dat geslaagde bewonersparticipatie begint bij jezelf
  • Inzichten aangereikt krijgen uit de consumentenpsychologie over wat werkt in bewonersparticipatie
  • Tools in handen krijgen om je inlevingsvermogen in bewoners te vergroten waardoor het makkelijker wordt om de 70% goedkeuring te behalen in je project
  • Een participatieaanpak bedenken voor een concreet project op basis van de net opgedane inzichten uit de consumentenpsychologie

Dag van de Bewoner
Niels neemt ons in zijn sessie mee tijdens de Dag van de Bewoner. Dit jaar wordt de Dag van de Bewoner een cursus over de samenwerking met de hele keten. Volg vier webinars, op elke dinsdag in november. We beginnen bij de kern; jezelf. Vervolgens zoomen we in op het team en dan duiken we in het grotere plaatje: werken op het snijvlak van bewoners, je eigen organisatie en je samenwerkingspartners. Lees meer

Reacties

Copyright 2020 Aeneas Media

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren