netwerk voor professionals in de sociale woningbouw

Zeg, ken jij het stappenplan!

di 17 sept 2019

Tijdens de Dag van de Bewoner laat Helena Spits van Bouwzorg Fryslan zien wat bewonerscommunicatie over de hele breedte voor haar betekent en hoe zij daar als sociaal projectleider invulling aan geeft. Ze vertelt over haar intrinsieke motivatie, helpt je met het opzetten van een stappenplan voor bewonerscommunicatie en laat zien hoe zakelijk tekenen hierbij kan helpen. Hieronder licht ze toe wat je in haar sessies kunt verwachten.

Sessie 1: Intrinsieke gemotiveerd, de beste resultaten!
“Ik ben ervan overtuigd dat intrinsieke motivatie de sleutel is voor het realiseren van de enorme energie- en renovatieopgave waar we voor staan. Ik neem je mee in mijn verhaal. Ik wist al heel jong dat ik de bouw in wilde. Best gek voor een meisje uit een familie van boeren en techneuten. Tijdens en na mijn studie raakte ik mijn idealen kwijt, maar uiteindelijk vond ik ze terug. Mijn lezing voert je langs de valkuilen die we in ons werk tegenkomen, om uiteindelijk met z’n allen af te sluiten in de energie van je eigen intrinsieke motivatie.”

Sessie 2: Zeg ken jij het stappenplan!
“Voor mij is het basis stappenplan voor bewonerscommunicatie zo vanzelfsprekend. Ik kan me niet voorstellen dat er organisaties zijn die geen basis stappenplan hebben. Ik heb onderzoek gedaan en daaruit blijkt dat dat toch zo is. Omdat het werken met een stappenplan zo belangrijk is voor het halen van je doelen, wil ik ons stappenplan graag met je delen. Tijdens deze sessie krijg je ons stappenplan en lichten we hem toe. Én we gaan samen aan de slag zodat jij aan het einde van de workshop een stappenplan hebt dat past bij jouw organisatie.”

"Nee, dat bewonersboekje heb ik niet gelezen, dat is zoveel en zo verschrikkelijk saai."

Sessie 3: Teken je tekst!
“Als bewonersbegeleiders proberen we bewoners zo goed mogelijk voor te bereiden op de komende werkzaamheden. Dat doen we op alle mogelijke manieren. Onze ervaring is dat geschreven tekst slecht gelezen wordt. De keukentafel gesprekken duren vaak net iets te lang, waardoor de helft van de informatie weggeëbd is voordat we de deur uitgaan.

Uit onderzoek blijkt dat plaatjes en getekende gespreknotities beter beklijven. Vind je dat interessant? Kom dan naar onze workshop waarin we na een hele korte introductie met z’n allen aan de slag gaan met zakelijk tekenen. Na afloop krijgen je een praatplaat. Deze kun je inzetten bij gesprekken met bewoners of gebruiken als onderlegger om je eigen praatplaat te ontwikkelen.”

Dag van de Bewoner

Deze sessies zijn onderdeel van de Dag van de Bewoner, die we op 14 november organiseren. Lees meer over dit evenement op www.dagvandebewoner.nl

Reacties

Copyright 2019 Aeneas Media

Kom je ook naar de Dag van de Bewoner?

Dompel je op 14 november  onder in de wereld van bewonerscommunicatie aan de hand van inspirerende voorbeeldcases en discussies met medevakgenoten.

Bekijk het programma

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren