netwerk voor professionals in de sociale woningbouw

Workshop: Terug naar het reptielenbrein

5 juli 2016

Wanneer heb jij voor het laatst iemand overtuigd iets te doen waar hij of zij aanvankelijk niet toe was geneigd? Of andersom: wanneer ben jij verleid iets te doen waar je eerst niet zo toe bereid was? Niels Götz, marketingpsycholoog, leert je in deze workshop wat de werkzame bestanddelen zijn van succesvolle verleidingsstrategieën.

Beslissingen komen niet tot stand op basis van rationele overwegingen maar op basis van impulsen en emoties. Wat betekent dat voor de marketing van duurzaamheid. ,,De misvatting is", zegt Niels Götz, ,,dat de mens een onbeschreven blad is; vatbaar voor logische argumenten."

In de marketing van duurzaamheid doen logische argumenten er niet of nauwelijks toe. Het is sterker om duurzaamheid te koppelen aan voedsel, veiligheid en voortplanting. En aan beloning en vermijden van pijn. ,,Marketing 3.0 is het verleiden van het reptielenbrein."

details

  • Tijd 13:00 - 17:00
  • Locatie De Gruyterfabriek, Den Bosch
  • Onderwerp Bewonerscommunicatie en marketingpsychologie
  • In samenwerking met Marketingpsycholoog Niels Götz en communicatie-expert Hans van Vucht
  • Kosten € 75,- voor Renda-leden, € 125,- voor niet leden, € 149,- inclusief een basislidmaatschap

Programma

  • 13.00Inloop
  • 13.30Warming-up
  • 13.35Maak een moodboard op basis van casus
  • 13.50Kennisquiz over menselijk gedrag en het brein
  • 14.00Presentatie Niels Gotz
  • 15.00Pauze
  • 15.20Herhaling moodboard-oefening, maar nu met kennis van zaken
  • 16.00Renda Bewonerspanel met feedback op de moodboards

Copyright 2020 Aeneas Media

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren