netwerk voor professionals in de sociale woningbouw

'Noorderlingen, kom je melden!'

vrij 5 mei 2017

Het familiebedrijf Kranendonk Vastgoedonderhoud uit Noordwolde heeft zich aangesloten bij Renda. Het bedrijf was voorheen een schilders- en glasbedrijf, maar is nu specialist in vastgoedonderhoud, binnen en buiten. Michiel Kranendonk, directeur, beantwoordde de vijf vragen aan.

1. Wat is Kranendonk Vastgoedonderhoud voor bedrijf?

Wij zijn in de afgelopen tien jaar gegroeid vanuit een schildersbedrijf en een glasbedrijf naar een specialist in vastgoedonderhoud, binnen en buiten. Schilderen, glaszetter en timmeren doen we zelf, voor de overige disciplines werken wij met vaste ketenpartners.

We zijn een sterk en gezond familiebedrijf dat al zeven generaties in handen is en geleid wordt door de familie Kranendonk. Er werken gemiddeld 60 mensen, het bedrijf is gevestigd in Noordwolde in Friesland.

2. Welke van de Renda-thema's vinden jullie het belangrijkst en waarom?

Netwerk en kennisdelen zijn de belangrijkste thema’s. Wij lopen allemaal landelijk tegen dezelfde uitdagingen aan. Het is fantastisch om te merken hoeveel inspiratie het netwerk kan geven als je die uitdagingen samen bespreekt. Vooral in combinatie met opdrachtgevers leer je het meest. Als die er niet bij zijn blijft het bij invullen, wat dat betreft zouden bewoners eigenlijk ook gratis lid moeten kunnen worden van Renda. Dit om te voorkomen dat wij samen met opdrachtgevers weer voor hen in gaan vullen hoe de uitdagingen in te vullen.

3. Hoe helpen jullie de sector vooruit?

Bovenstaande merk je ook in de praktijk in ketensamenwerking. Alleen door een open dialoog kun je stappen zetten. Het vergt echt een nieuwe houding, die proberen wij zelf aan te nemen en proberen partners in de keten hier ook in te betrekken.

4. Wat is jullie toekomstvisie voor de bestaande bouw? Wat moet de sector beter doen?

De bestaande bouw is een waardevolle basis, ik denk dat de sector meer tijd moet steken in het vastleggen van een visie op het bestaande vastgoed en duidelijke strategieën per complex. Het verbeteren van bestaand vastgoed is niet moeilijk, een duidelijk visie en strategie daarop is een voorwaarde voor succes. Marktpartijen nemen in planontwikkeling en uitvoering daarvan steeds meer werk over van opdrachtgevers dat kan alleen als de koers duidelijk is. Ik kan in mijn bedrijf ook geen taken delegeren als ik geen duidelijke strategie communiceer.

5. Wat wil je zelf nog kwijt?

Renda is succesvol in het zuiden, in het Noordoosten moeten wij dit ook zien te bereiken. Ik roep alle marktpartijen maar vooral opdrachtgevers in het Noordoosten op om hier een bijdrage aan te leveren. De investering in tijd en geld betaalt zich terug daar ben ik van overtuigd!

Reacties

Copyright 2018 Aeneas Media

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren