netwerk voor professionals in de sociale woningbouw

Luisteren naar de markt

do 2 maa 2017

Bart Peters is sales manager bij FAKRO Nederland, een aanbieder van duurzame daglichtoplossingen en zoldertrappen. FAKRO is sinds kort Renda-partner en stelt zich via de inmiddels welbekende vijf-vragen-aan voor aan het netwerk.

Wat is FAKRO Nederland voor bedrijf?

FAKRO Nederland is aanbieder van gebruiksvriendelijke en duurzame daglichtoplossingen voor het hellende en platte dak. Tevens zijn wij leverancier van zoldertrappen in de breedste zin van het woord. Wij zijn een no-nonsense bedrijf en onze roots liggen van oudsher in de bouwwereld en dan vooral in daken, vandaar dat wij niet alleen over de nodige kennis op het gebied van producten beschikken, maar ook over het verwerken daarvan. Ons streven is om comfort in daglicht bereikbaar te maken voor iedereen.

 

Welke van de Renda-thema’s vinden jullie het belangrijkst en waarom?

Ketensamenwerking en componentrenovatie: Door samen te werken, kennis en ervaring te delen, kom je tot beter passende oplossingen. Samenwerken wordt pas echt samenwerken als je het gezamenlijk belang consequent boven het eigen belang stelt en in dat gezamenlijk belang de bewoner centraal zet. Het samen nadenken over duurzaamheid, niet alleen in de zin van energieverbruik, maar ook als het gaat om optimaal (her)gebruik van producten en grondstoffen moet hierin een vanzelfsprekendheid zijn.

Techniek en vakmanschap: alle kennis en kunde die in huis is aanwenden om tot het meest ideale eindresultaat te komen, dus zowel wat betreft techniek die je in je product gebruikt, maar ook de expertise die je bezit over de verwerking van je product in het grote geheel.

Ontwikkelingen woningmarkt, beleid en regelgeving: Dit is voor ons van belang, omdat dit invloed kan hebben op de behoefte die hierdoor wordt gecreëerd, dan wel verandert. Dit kan invloed op onze producten/oplossingen hebben, dus is het voor ons van belang om deze ontwikkelingen te volgen. Tenslotte blijft betaalbaarheid van wonen altijd centraal staan. Als een oplossing onbetaalbaar wordt is het eigenlijk geen oplossing.

Hoe helpen jullie de sector vooruit? 

Wij proberen zo goed mogelijk te luisteren naar de markt, constant in gesprek te blijven, op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen, zodat de oplossingen die wij aanbieden voorzien in een behoefte en daarin ook een meerwaarde hebben. Dit kan in het product zelf opgesloten zitten, bijvoorbeeld op het gebied van comfort of energiebesparing, maar ook in advies in verwerking of onderhoud van het product, wat kan leiden tot hogere efficiëncy, langere levensduur, dus uiteindelijk kostenbesparing.

Wat is jullie toekomstvisie voor de bestaande bouw? Wat moet de sector beter doen?

Werk samenen maak optimaal gebruik van kennis en kunde die aanwezig is bij marktpartijen (onderhoudsbedrijven, toeleveranciers, industrie). Daag deze partijen uit door behoeften/wensen uit te drukken in prestaties, zodat je het beste in deze partijen naar boven haalt.

Wat wil je zelf nog kwijt?  

Wij moeten  ons er met z’n allen van bewust zijn dat we actief zijn in een hele mooie sector waarin we samen tot hele mooie oplossingen kunnen komen, die een meerwaarde vormen voor mensen. Laten we elkaar uit blijven dagen en streven naar het allerbeste voor onze klant, de bewoner. Dat moet onze drijfveer zijn.

Reacties

Copyright 2018 Aeneas Media

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren