Devin Donlou (Product Manager) en Milène Biegstraaten (Marketing Coordinator) van Panasonic Heating & Cooling Solutions stellen zich aan de hand van vijf vragen voor aan het Renda netwerk.
Panasonic is een wereldwijde speler in vele markten. Onze tak – de heating en cooling – richt zich voornamelijk op het gebied van HVAC. Dus airco’s, warmtepompen, chillers, koel-vries units, etc. Je merkt aan alles dat we een internationaal georiënteerd bedrijf zijn en hebben, voornamelijk door Europa, korte lijntjes. Dat maakt het een open organisatie met een cultuur waar je ook onderling af en toe een grapje kan maken, maar waar ook hard gewerkt wordt. Daarnaast zet Panasonic zich in voor een groene toekomst via GREEN IMPACT. Bij elke stap en ontwikkeling die wordt gezet, denkt men ook na hoe dit groener, schoner, efficiënter en beter kan. In onze bedrijfsfilosofie ligt dan ook dat we voortdurende verbetering nastreven en innovatie bevorderen in alles wat we doen.
Uiteraard zijn alle aspecten voor ons zeer belangrijk, en wat nog meer is, ze versterken elkaar vinden wij. De Energietransitie staat voor ons centraal, waarbij wij een vooraanstaande rol spelen. Echter, de andere thema’s mogen zeker niet worden onderschat. Zonder samenwerking en participatie is vooruitgang onmogelijk. Bovendien is een veilige werkomgeving essentieel, aangezien werkvreugde cruciaal is voor een gemotiveerde bijdrage als team aan de energietransitie. Panasonic draagt ook bij aan circulariteit door het gebruik van herbruikbare materialen in haar productieprocessen.
Door altijd en overal te streven naar vernieuwing. Ons R&D team is constant in ontwikkeling. Er wordt getest, er worden nieuwe producten ontwikkeld en alles moet schoner en efficiënter. Dat doen wij als Panasonic niet alleen, maar met de hele sector samen. We hebben elkaar dan ook hard nodig om in ontwikkeling te blijven.
Ook in de bestaande bouw kunnen we niet achterblijven en moeten we vol inzetten op het verduurzamen van woningen. Zo hebben wij bijvoorbeeld de Aquarea L-serie op de markt gebracht. Dit is een lucht-water warmtepomp die als vervanger van de traditionele CV-ketel kan dienen. Zo zien we markt breed dat steeds meer spelers hierin meegaan. Zeker als de nieuwbouw stil ligt, is het noodzaak om te focussen op wat WEL kan.
We hebben heel veel zin in deze samenwerking en hopen dat we veel van elkaar kunnen leren. Zowel op het gebied van de techniek en energietransitie, als op het gebied van marketing en samenwerken.
Reacties