Log in
inloggen bij Renda
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Content / Nieuws

Eén aanspreekpunt, optimaal bereikbaar

5 juli 2021

Onlangs zijn de deuren van de afdeling bewonerscommunicatie van Verweij Houttechniek geopend. De afdelingen inmeetcoördinatie en montagecoördinatie zijn samengevoegd, zodat bewoners op één plek terecht kunnen met alle vragen over hun nieuwe houten gevelelementen. De afdeling is optimaal bereikbaar en de bewoner wordt direct verder geholpen. Want bewonerstevredenheid gaat veel verder dan alleen de levering van kwaliteitsproducten.

Verweij Houttechniek werkt als strategisch renovatiepartner continu aan het verder verbeteren van producten en processen om vastgoedonderhoudsbedrijven en renoverende aannemers optimaal van dienst te zijn. Tevreden huurders van de woningcorporaties en vastgoedbeleggers staan hierbij hoog op de prioriteitenlijst. Florian Wagensveld, Hoofd Bedrijfsbureau, vertelt: “Bewonerscommunicatie is een standaard onderdeel van onze dienstverlening. We ondersteunen onze klanten hierbij zoveel als mogelijk. De adressenlijst van de woningen wordt door de klant naar ons toegestuurd en wij regelen de rest. Soms is tussentijds overleg gewenst met bijvoorbeeld een bewonersconsulent of uitvoerder. Met elkaar vinden we een oplossing voor elke uitdaging.”

Optimaal bereikbaar

De afdeling bewonerscommunicatie is verantwoordelijk voor de planning van de inmeters en monteurs en alle communicatie met bewoners, klanten en opdrachtgevers daaromheen. Denk daarbij aan het versturen van afspraakbrieven tot en met het beantwoorden van allerlei vragen van bewoners. Florian: “Het grote voordeel is dat alle collega’s op de afdeling continu inzicht hebben in de status en de planning van het inmeten én monteren. Het maakt dus niet uit welke collega die dag aanwezig is en wie je aan de telefoon krijgt. Planningsverzoeken en vragen worden direct beantwoord.” Om het bewoners nog makkelijker te maken contact te zoeken, is er één centraal e-mailadres en telefoonnummer gekomen waar berichten achtergelaten kunnen worden. “Op die manier zijn we altijd benaderbaar en wordt de vraag zo snel als mogelijk opgepakt.”

Straks kiezen bewoners zelf online een datum en tijd op het moment dat hen het beste uitkomt.

Verdere professionalisering

Het openen van de afdeling bewonerscommunicatie is slechts een start. Het vormt de basis van een verdere professionalisering van de dienstverlening. Florian: “We kijken naar hoe we processen kunnen verbeteren en hoe we het voor bewoners tijdens de renovatiewerkzaamheden makkelijker kunnen maken.” Een voorbeeld hiervan is een test met het plannen van inmeetafspraken door de bewoners zelf. Nu krijgen bewoners een brief met een geplande datum en tijd, welke alleen in overleg verplaatst kan worden. Straks kiezen bewoners zelf online een datum en tijd op het moment dat hen het beste uitkomt. Een ander voorbeeld is dat communicatie via WhatsApp binnenkort mogelijk gemaakt wordt.

Florian sluit af: “De wensen en eisen van onze klanten en hun opdrachtgevers zijn leidend. We inventariseren en analyseren de behoeften en passen hierop onze werkzaamheden aan. Het openen van de afdeling is een direct resultaat van deze aanpak en waarschijnlijk niet de laatste keer dat we onze bedrijfsvoering opwaarderen.”

Reacties

Renda ©2021. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren