netwerk voor professionals in de sociale woningbouw

De bewoner verleiden tot verduurzaming
Tony Jacobs

di 17 april 2018
artikel

Hoe krijg je de particuliere woningeigenaar aan het verduurzamen? Gemeente Enschede en woningcorporaties Domijn en de Woonplaats besloten deze vraag bij de markt neer te leggen. Er ontstonden verschillende initiatieven, maar het winnende concept kwam van KAW: een renovatiewinkel waar men duurzaamheid in pakketten koopt. Geurtse: "We hebben altijd gezegd dat we de corporatiewoningen willen gebruiken als motor voor de particuliere markt". Ruim drie jaar na de opening van de eerste Reimarkt winkel lijkt het concept aan te slaan.

De winkel is pas nog gerestyled, vertelt verkoopadviseur Kay Geurtse van Reimarkt, als we plaatsnemen aan een tafel gemaakt van een zonnepaneel. “Zo doet-ie niets. Maar als je het paneel op een dak legt, maakt hij gewoon stroom”, verzekert Geurtse. De winkel zit in een kantoorpand in het centrum van Enschede. Een kleine ruimte waar twee open kasten centraal staan: één voor de huurder en één voor de woningeigenaar. Op de planken staan affiches, en onderaan keurige roze pakketjes: de producten. Op de rug lees je wat je pakt: vloerisolatie, verschillende voordeuren, dubbele beglazing, en ga zo maar door. Dit is het concept van Reimarkt in een notendop: een winkel waar klanten duurzaamheid kopen zoals producten in de supermarkt.

Volledige
artikel lezen?
het volledige artikel is gratis beschikbaar
voor onze leden. Nog geen lid? meld je
aan bij ons netwerk.

Reacties

xMet het invullen van dit formulier geef je Renda en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord

Copyright 2019 Aeneas Media

Kom je ook naar de Dag van de Bewoner?

Dompel je op 14 november  onder in de wereld van bewonerscommunicatie aan de hand van inspirerende voorbeeldcases en discussies met medevakgenoten.

Bekijk het programma

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren