Log in
inloggen bij Renda
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Artikelen

'Om dichtbij je klanten te komen, moet je medewerkers meer regie geven'

Marinus Kempe - 27 februari 2017

Voor Aedes Magazine schreef Marinus Kempe, directeur-bestuurder van woningcorporatie De Kernen dit opiniestuk over hun experiment met zelfsturing. Medewerkers kunnen zelf oplossingsgericht aan de slag zonder toestemming of tussenkomst van een manager. Je zou kunnen zeggen: een bijzondere vorm van een regiecorporatie. Vanwege ons event op 23 maart mogen wij, uiteraard met toestemming, het verhaal van Kempe publiceren op renda.nl.

Een medewerker Verhuur hoeft zich bij ons niet meer alleen bezig te houden met de portefeuille verhuur. De collega van de afdeling Financiën kan zijn ervaring en kennis ook breder inzetten dan enkel in de boekhouding. Wij experimenteren bij De Kernen sinds 2014 met zelfsturing. Iedereen in onze corporatie kan een klus of probleem agenderen en collega’s zoeken om daar gezamenlijk mee aan de slag te gaan. De enige voorwaarde is dat het onderwerp past in onze strategische visie.

Volledige bericht lezen?

Het volledige item is gratis beschikbaar voor onze leden.
Nog geen lid? meld u aan bij ons netwerk.

Reacties

x Met het invullen van dit formulier geef je Renda en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord
Renda ©2024. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren