jouw kennisnetwerk voor de bestaande bouw

Renda WorkshopKennistafels: 20 en 27 juni

20 juni 2017

Een verdieping over bewonersprofielen, de toepassing en marketingstrategieën

Een kleine groep kennispartners (max 12 personen), waarin de hele keten vertegenwoordigd is, zal twee sessies volgen.

Sessie 1: Bewonersprofielen. Peeter Windt, senior marketeer in de bouw en gespecialiseerd in bewonersprofielen neemt de eerste sessie voor zijn rekening. Hij leert je hoe je kunt werken met bewonersprofielen en hoe ze zijn te verrijken door jullie eigen kennis en ervaring. Dat is een eerste aanzet voor de Renda renovatieprofielen. We leren van zijn praktijkvoorbeelden, waaronder die in samenwerking met de stroomversnelling. Je kunt ook je eigen op handen zijnde renovatie inbrengen. Samen helpen we je verder in het herkennen en beschrijven van de diverse type bewoners in jouw complex, wijk of project.

Sessie 2 borduurt verder op de eerste bijeenkomst. We weten dus wie er wonen. We leren nu van communicatieprofessionals manieren om de diverse bewoners te bedienen. Wat maakt de een gelukkig en de ander niet. We leren je hoe dat is te vertalen naar een (marketing) strategie. Op basis van de strategie(n) maken we een concreet stappenplan. Het resultaat is dat je geen tijd, geld en energie verspilt met een verkeerde benadering van een bewonersgroep. Je kunt nu afstemmen op de specifieke deelgroepen daarbinnen. Ook in deze sessie leren we van elkaar en van enkele goede praktijkvoorbeelden.

Aan de kennistafels is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (max 12) en zijn alleen toegankelijk voor Rendapartners. Ze hebben plaats op de dinsdag ochtenden 20 en 27 juni. Let op, je geeft je op voor beide sessies! 

Marktdata gedreven bewonersprofiel

"Corporaties transformeren van een traditionele aanbieder van woningen tot marktgerichte organisaties. Bouwbedrijven spelen hierop in door - naast de technische en financiële parameters – ook een visie op de bewoners van een complex te geven. Al is het maar voor een aanpak om snel draagvlak te kunnen verkrijgen.

Met marktdata worden vooraf en anoniem voorkeuren en huishoudkenmerken gepeild. Dat geeft de onderbouwing en inspiratie om renovatie en communicatie goed op de lokale doelgroep af te stemmen. Een indeling in bewonersprofielen houdt het overzichtelijk."

Peeter Windt, Windtsnelheid Vastgoed Marketing Advies

De Dag van de Bewoner

Deze sessies gaan vooraf aan de verkiezing van de gelukkigste bewoner. Op 23 november, tijdens De dag van de bewoner, maken we de winnaar bekend. 

details

  • Tijd 9.00 - 13.00 uur
  • Locatie De Gruyterfabriek, Den Bosch
  • Onderwerp Een verdieping over bewonersprofielen, de toepassing en marketingstrategieën
  • Kosten Deelname aan de twee kennistafels: € 395 per persoon / Combinatie ticket inclusief Dag van de bewoner: € 595 per persoon

Aanmelden voor dit event?

reeds aangemeld

Reacties

Copyright 2017 Aeneas Media

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren